20 Haziran 2011 Pazartesi

SALAD


Bu salatanın adı  İÇ  bazı yörelerde Bat diye biliniyor
Son derece  sağlıklı,   yazın yeşil yaprakla yeniyor
kışın   haşlanmış sıcak lahana  ile yeniyor
Özelliği elle yenmesidir.
Haftada en az 3 kez yenir  ,
İnce çigköftelik bulgurdan  yapılıyor
yağ yok  , kışın  domates salçası yazın taze domates.
Kuru soğanlar ince ince doğranır, yeşil soğan,
maydanoz, reyhan, fesleğen,  yeşil biber, limon, karabiber, kırmızı acı biber.
Bulgur  yarım   saat  önce sıcak su ile ıslatılır,
salça veya domates ile  yoğrulur, bulgurlar yumuşayıncaya kadar
daha sonra  doğranan yeşilikler  ilave edilir yoğrulur,baharatları ilave edilir
arzuya göre sulandırılır  çok sıcaklarda buz ilave edilir,
daha sonra  yaprağa veya lahanaya  sarma gibi yapılıp yenir.
 Tam bir rejim yemegidir.
Üzerine su  yerine  çay içilmeli  su  içtikçe sürekli su içilir.
harareti kesmek için çay içilir







5 yorum :

Tuba dedi ki...

Merhaba
Sitenizi biraz inceledim ama anlayamadim.siz aslen nerelisiniz.birkac yemeginiz tanidik geldi..
Ornegin iç..gerci biz bunu sulandirark yapariz..ama ismi iç tir ve yaprakla yenir..orjinali elle yenir:)
Bir de icli kofte..disina bizim gibi et koyan, hasladiktan sonra yumurtaya bulayip kizartana hic rastlamadim.
Biz sivas' liyiz bu arada :)
Sevgiler..

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Tuba Merhaba ,
Ben aslen Divriği'liyim.Istanbul doğumluyum, yaz aylarında Bursa'da yaşıyorum.
Evet, iç sulandırılarak yenir , biz sonradan yemek için susuz biraz sararız, önceden elle yerdik hala da yiyenlerimiz var, bazılarımıza da kaşıkla yemek daha kolay geliyor.
Ziyaretinize teşekkürler.
Sevgiler.
evet içli köfte sizinde bizimde bildiğimiz gibi.

Tuba dedi ki...

Biz baya hemsehriymisiz.ben de divrigiliyim..icinden..kimlerdensiniz diycem,ama cevabi tanimiyacagim herhalukarda:) anneannem olacak ki simdi..

Belgin Pancar AKÇAY dedi ki...

Evet belki akraba bile çıkarız:))
Bize Pancarlığil derler.

Tuba dedi ki...

Anneanneme sorayim:)
Annemler ayrancili, babamlar aşikgil oluyor..pancarli yi duymuslugum var..ama taniyorum desem yalan olur..
Buyukler birbirini kesin taniyordur..tanistigimiza sevindim..sevgiler..